Cases

CASES

Want to make the world a better place? Know how to take the best Instagram images? Or maybe you’re wondering why you should visit Malmö?



Our clients asked these questions. We’ve done our best to find the answers. At this point the cases are in Swedish but why not take a look anyway.

Hur gör du världen bättre?

Sponsrar ditt företag föreningslivet? Då finns det gott om inspiration att hämta i Skånska Energis exempel. All energi som Skånska Energi producerar kommer från sol och vatten. Hundra procent förnybart.

Varför ska man åka till Malmö, egentligen?

För oss malmöiter är det inte svårt att hitta anledningar att vara i Malmö. Men när vi träffar personer utifrån, hur kan vi övertala dem till att besöka vår stad?

Den hållbara servetten

När Duni ville berätta om sin nya miljömedvetna kollektion lät de Titti Qvarnström, Michelin-kock i Malmö, vara huvudperson. Hon cyklade runt i Malmö en dag och vi följde efter.

Hur man marknadsför en ny produkt

Säg att du har jobbat länge med att utveckla en ny produkt. Du vet att det är en riktigt bra produkt, men hur ska du få dina potentiella kunder att övertygas om att köpa den?

Hur lockar du besökare till din stad?

Malmö är en aktiv stad. Hela dagarna är fyllda av möjligheter, från frukostkoppen på Möllan till kvällens kulturaktiviteter. Men ska man kunna veta det, om man aldrig varit där?

När begränsningar blir en tillgång

Går det att göra en video av en deg? Ibland flödar kreativiteten över. Apelögas videograf Michael hade en idé som han ville förverkliga. Inte för en kunds räkning, utan för sin egen skull.

Förbättringar som syns

När du gjort något nytt är det naturligt att vilja berätta om det. Men hur berättar du om gradvis förbättring? Mjukvaruföretaget BIM Equity har med sin produkt OpenBIM haft som mål att revolutionera sättet som arkitekter, byggföretag och designers projekterar sina byggen.

Hur känns det att använda din produkt?

Allt för ofta fokuserar företag på hur deras produkt ser ut. Istället borde de visa hur deras produkt känns. Varför? För att människor är känslostyrda. Och bilder är den rakaste vägen in till känslovärlden.

Visar du hela sanningen?

Om du hör ”Lantmännen” så tänker du förmodligen på lantbruk och livsmedel. Det är en sann bild, men inte hela sanningen.

Hur skapar man bra bilder till sociala medier?

Vad bör man tänka på när man vill ta fram snygga, men naturliga, bilder till sitt Instagram-flöde? Den utmaningen stod Earin inför. Earin tillverkar trådlösa hörlurar. Riktigt snygga sådana.

Det var en gång en servett

Brinner du passionerat för servetter? Inte? Nej, förstås inte. Och det är ett problem för Duni när de vill berätta om sina produkter. Hur ska de få dig att vilja lyssna på vad de vill säga?

Hur visar man biogas på bild?

Hur gör man när en kund behöver bildmaterial på något så abstrakt som biogas? Kort svar; man fokuserar på dem som använder produkten.

Hur kan vi få levande företags-porträtt?

Hur vill ni presentera er personal? Det finns flera vägar att gå och ert val kan göra stor skillnad i hur ert företag uppfattas. E.ON jobbar väldigt proffesionellt med bilder.

Hur gör du världen bättre?

Sponsrar ditt företag föreningslivet? Då finns det gott om inspiration att hämta i Skånska Energis exempel. All energi som Skånska Energi producerar kommer från sol och vatten. Hundra procent förnybart.

Varför ska man åka till Malmö, egentligen?

För oss malmöiter är det inte svårt att hitta anledningar att vara i Malmö. Men när vi träffar personer utifrån, hur kan vi övertala dem till att besöka vår stad?

Den hållbara servetten

När Duni ville berätta om sin nya miljömedvetna kollektion lät de Titti Qvarnström, Michelin-kock i Malmö, vara huvudperson. Hon cyklade runt i Malmö en dag och vi följde efter.

Hur man marknadsför en ny produkt

Säg att du har jobbat länge med att utveckla en ny produkt. Du vet att det är en riktigt bra produkt, men hur ska du få dina potentiella kunder att övertygas om att köpa den?

Hur känns det att använda din produkt?

Allt för ofta fokuserar företag på hur deras produkt ser ut. Istället borde de visa hur deras produkt känns. Varför? För att människor är känslostyrda. Och bilder är den rakaste vägen in till känslovärlden.

Visar du hela sanningen?

Om du hör ”Lantmännen” så tänker du förmodligen på lantbruk och livsmedel. Det är en sann bild, men inte hela sanningen.

Hur skapar man bra bilder till sociala medier?

Vad bör man tänka på när man vill ta fram snygga, men naturliga, bilder till sitt Instagram-flöde? Den utmaningen stod Earin inför. Earin tillverkar trådlösa hörlurar. Riktigt snygga sådana.

Hur visar man biogas på bild?

Hur gör man när en kund behöver bildmaterial på något så abstrakt som biogas? Kort svar; man fokuserar på dem som använder produkten.

Hur kan vi få levande företags-porträtt?

Hur vill ni presentera er personal? Det finns flera vägar att gå och ert val kan göra stor skillnad i hur ert företag uppfattas. E.ON jobbar väldigt proffesionellt med bilder.

Hur lockar du besökare till din stad?

Malmö är en aktiv stad. Hela dagarna är fyllda av möjligheter, från frukostkoppen på Möllan till kvällens kulturaktiviteter. Men ska man kunna veta det, om man aldrig varit där?

När begränsningar blir en tillgång

Går det att göra en video av en deg? Ibland flödar kreativiteten över. Apelögas videograf Michael hade en idé som han ville förverkliga. Inte för en kunds räkning, utan för sin egen skull.

Förbättringar som syns

När du gjort något nytt är det naturligt att vilja berätta om det. Men hur berättar du om gradvis förbättring? Mjukvaruföretaget BIM Equity har med sin produkt OpenBIM haft som mål att revolutionera sättet som arkitekter, byggföretag och designers projekterar sina byggen.

Det var en gång en servett

Brinner du passionerat för servetter? Inte? Nej, förstås inte. Och det är ett problem för Duni när de vill berätta om sina produkter. Hur ska de få dig att vilja lyssna på vad de vill säga?

CONTACT US

Therese V.

Therese Vorbau
PROJECT MANAGER

therese.vorbau@apeloga.se
+46 70 888 79 28

Anders

Anders Liljenberg
CEO and NEW BUSINESS DIRECTOR

anders.liljenberg@apeloga.se
+46 76 637 90 45

Adam

Adam Haglund
FOUNDER

adam.haglund@apeloga.se
+46 70 538 88 50

Erika

Erika Weiland
PHOTOGRAPHER

erika.weiland@apeloga.se
+46 73 545 11 61

Michael

Michael Gartner
FILMMAKER

michael.gartner@apeloga.se
+46 73 083 00 17

Christian

Christian Andersson
PHOTOGRAPHER

christian.andersson@apeloga.se
+46 70 324 02 22

Nathalie Ohlson

Nathalie Ohlson
RETOUCHER

nathalie.ohlson@apeloga.se
+46 76 946 23 77

Azeem

Azeem Razwan
FINANCE MANAGER

azeem.razwan@apeloga.se
+46 73 590 68 18

160119_0069_virre_500x500

Viktor Westin
FILMMAKER

viktor.westin@apeloga.se
+46 70 395 73 76

Gina Mannberg, fotografassistent

Gina Mannberg
ASSISANT PHOTOGRAPHER

gina.mannberg@apeloga.se