Hur lockar du besökare till din stad?

Malmö är en aktiv stad. Hela dagarna är fyllda av möjligheter, från frukostkoppen på Möllan till kvällens kulturaktiviteter. Men hur ska man kunna veta det, om man aldrig varit där? Att visa upp dessa möjligheter är en ständig utmaning för Malmö stad. De vill väcka nyfikenhet hos besökaren, och för att göra detta behövs det intressant och inspirerande material att visa upp. Hur lyckas man med det? Den här gången föll valet på att göra en film. Idén till filmen kom från kommunikationsbyrån Prime. Huvudpersonerna i filmen var artisten Rickard Söderberg, formgivaren Louise Nassiri och kocken Titti Qvarnström. Apelögas videograf planerade tillsammans med Prime upplägget för filmen. Hur visar man så mycket som möjligt, utan att det blir rörigt? När manus var satt var det upp till Apelögas projektledare att leta upp statister och diverse anläggningar att filma på. Resultatet? Ta en titt nedan!

Malmö är en aktiv stad. Hela dagarna är fyllda av möjligheter, från frukostkoppen på Möllan till kvällens kulturaktiviteter. Men hur ska man kunna veta det, om man aldrig varit där?

Att visa upp dessa möjligheter är en ständig utmaning för Malmö stad. De vill väcka nyfikenhet hos besökaren, och för att göra detta behövs det intressant och inspirerande material att visa upp.

Hur lyckas man med det? Den här gången föll valet på att göra en film.

Idén till filmen kom från kommunikationsbyrån Prime. Huvudpersonerna i filmen var artisten Rickard Söderberg, formgivaren Louise Nassiri och kocken Titti Qvarnström.

Apelögas videograf planerade tillsammans med Prime upplägget för filmen. Hur visar man så mycket som möjligt, utan att det blir rörigt?

När manus var satt var det upp till Apelögas projektledare att leta upp statister och diverse anläggningar att filma på.

Resultatet? Ta en titt nedan!

Kommentera