Varför ska man åka till Malmö, egentligen?

För oss malmöiter är det inte svårt att hitta anledningar att vara i Malmö. Men när vi träffar personer utifrån, hur kan vi övertala dem till att besöka vår stad? För Malmö Turism är detta en ständig utmaning. Hur kan de skapa en nyfikenhet kring Malmö som besöksdestination? Denna gång tog de hjälp av kommunikationsbyrån KAN, som tog fram en idé till två filmer och några fotografier. Idén byggde på att fokusera på två malmöbor som verkar inom områden som attraherar i Malmö – restaurangvärlden och startup-scenen. KAN vände sig till Apelöga för att förverkliga idén, som döptes till Our Malmö – Your Malmö. Tillsammans med KAN arbetade vi fram två filmer med tillhörande fotografier: en om Andreas Dahlberg, chefskock på Bastard och en om Lycke von Schantz, industridesigner på företaget Påhoj. Filmerna följer Andreas och Lycke under en dag i Malmö, i deras vardag med alla möten med människor omkring dem.

För oss malmöiter är det inte svårt att hitta anledningar att vara i Malmö. Men när vi träffar personer utifrån, hur kan vi övertala dem till att besöka vår stad?

För Malmö Turism är detta en ständig utmaning. Hur kan de skapa en nyfikenhet kring Malmö som besöksdestination? Denna gång tog de hjälp av kommunikationsbyrån KAN, som tog fram en idé till två filmer och några fotografier.

Idén byggde på att fokusera på två malmöbor som verkar inom områden som attraherar i Malmö – restaurangvärlden och startup-scenen. KAN vände sig till Apelöga för att förverkliga idén, som döptes till Our Malmö – Your Malmö.

Tillsammans med KAN arbetade vi fram två filmer med tillhörande fotografier: en om Andreas Dahlberg, chefskock på Bastard och en om Lycke von Schantz, industridesigner på företaget Påhoj. Filmerna följer Andreas och Lycke under en dag i Malmö, i deras vardag med alla möten med människor omkring dem.

160602_0047_kan-1_1240px

160609_0476_kan_bastard-1_1240px

Kommentera