Professionella bilder som lyfter ett varumärke

Telavox är ett företag som tar fram smarta och effektiva kommunikations-lösningar. Eftersom deras lösning är teknisk ville de visa människorna bakom produkten, och hur det är att jobba på Telavox. – Vi behövde bilder för att kunna rekrytera rätt personal, berättar Sofia Runnberg, graphic designer/art director på Telavox. Fotograferna på Apelöga åkte dit ett par veckor innan för att reka och höra vad kunden var ute efter och vad förväntningarna på bilderna var. Resultatet gjorde hela Telavox nöjda. – Vad skulle ni använda bilderna till? – Vi behöver bra bilder för att förmedla rätt känsla, träffa rätt i rekryteringar och även kunna tillgodose journalister med bra material. Tanken från början var att fotografierna bara skulle användas på våra rekryteringssidor och sociala medier. Men vi blev så nöjda så vi använder dem även på landningssidan och i annonsmaterial, berättar Sofia Runnberg. Hon fortsätter: – Jag tycker bilderna speglar precis det vi ville få fram – en bra och varm arbetsplats fylld med massor med roliga och härliga människor! – Vilka fördelar kan du se att ni fått tack vare dessa fotografier?– Vi vill att bilderna ska väcka känslor.  Man ska genast få feelingen “här vill jag jobba”. Vi vill också att bilderna ska väcka förtroende och representera ett modernt bolag där båda kön gestaltas jämbördigt. Det blir också mer personligt gentemot kunderna att visa människor och inte bara produkter.– Skulle du rekommendera Apelöga till andra?– Absolut! Apelögas fotografer är lätta att jobba med och kom med många bra idéer. Dessutom tycker jag att professionella bilder kan lyfta ett varumärke väldigt mycket. Och eftersom man som Apelögakund endast betalar för de bilder man vill ha så har man möjlighet att testa sig fram. Vi har fått mycket uppskattning för fotografierna, både internt och externt.                           Läs mer här om Apelögas fast-pris-per-bild-modell, eller kontakta Therese för att få veta mer.

Telavox är ett företag som tar fram smarta och effektiva kommunikations-lösningar. Eftersom deras lösning är teknisk ville de visa människorna bakom produkten, och hur det är att jobba på Telavox.
– Vi behövde bilder för att kunna rekrytera rätt personal, berättar Sofia Runnberg, graphic designer/art director på Telavox.

Fotograferna på Apelöga åkte dit ett par veckor innan för att reka och höra vad kunden var ute efter och vad förväntningarna på bilderna var. Resultatet gjorde hela Telavox nöjda.

– Vad skulle ni använda bilderna till?
– Vi behöver bra bilder för att förmedla rätt känsla, träffa rätt i rekryteringar och även kunna tillgodose journalister med bra material. Tanken från början var att fotografierna bara skulle användas på våra rekryteringssidor och sociala medier. Men vi blev så nöjda så vi använder dem även på landningssidan och i annonsmaterial, berättar Sofia Runnberg.

Hon fortsätter:
– Jag tycker bilderna speglar precis det vi ville få fram – en bra och varm arbetsplats fylld med massor med roliga och härliga människor!

– Vilka fördelar kan du se att ni fått tack vare dessa fotografier?
– Vi vill att bilderna ska väcka känslor.  Man ska genast få feelingen “här vill jag jobba”. Vi vill också att bilderna ska väcka förtroende och representera ett modernt bolag där båda kön gestaltas jämbördigt. Det blir också mer personligt gentemot kunderna att visa människor och inte bara produkter.

– Skulle du rekommendera Apelöga till andra?
– Absolut! Apelögas fotografer är lätta att jobba med och kom med många bra idéer. Dessutom tycker jag att professionella bilder kan lyfta ett varumärke väldigt mycket. Och eftersom man som Apelögakund endast betalar för de bilder man vill ha så har man möjlighet att testa sig fram. Vi har fått mycket uppskattning för fotografierna, både internt och externt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Läs mer här om Apelögas fast-pris-per-bild-modell, eller kontakta Therese för att få veta mer.

Kommentera