Säg att du har jobbat länge med att utveckla en ny produkt. Du vet att det är en riktigt bra produkt, men hur ska du få dina potentiella kunder att övertygas om att köpa den? Hur marknadsför man en ny produkt?
Denna utmaning stod BIM Equity för när de anlitade Apelöga för att berätta storyn om deras produkt OpenBIM.
BIM Equity är ett mjukvaruföretag som med sin produkt OpenBIM vill förnya sättet som arkitekter, byggföretag och designers projekterar sina byggen. Med informationsrika modeller kan företagen spara stora summor med pengar i sina planeringsprocesser.
Men hur skulle BIM Equity på bästa sätt visa upp sin produkt? De valde att fokusera på användarna. Istället för att skryta om sig själva, lät de arkitektbyråerna, som använder programmet, berätta om fördelarna.
Apelöga besökte några av dessa byråer och lät dem berätta om sina erfarenheter. Målet var dels att både låta byråerna ge en presentation av sig själva, dels att berätta vad för nytta de har av BIM i sin verksamhet.
Resultatet blev filmen nedan med tillhörande bilder.