Brinner du passionerat för servetter?
Inte? Nej, förstås inte. Och det är ett problem för Duni när de vill berätta om sina produkter. Hur ska de få dig att vilja lyssna på vad de vill säga?
Apelöga fick i uppdrag att göra en engagerande film om servetten Towel Napkin.
I sina tidigare filmer har Duni varit rak på sak. Produkterna har visats upp, rätt och slätt. Men hur spännande är en servett, egentligen?
Efter att ha tänkt om ville de istället göra en casefilm om sin Towel Napkin, en ny sorts handduk som de utvecklat.
Den nya filmen kom att handla om David Mill, som driver Höganäs Saluhall och använder produkten i sin restaurang. David Mill berättar om saluhallens filosofi. Om råvarorna och vikten i att alla detaljer är genomarbetade. Inklusive dukningen, där Dunis produkt syns som hastigast.
Genom att låta David berätta om sin passion för mat ligger filmens fokus på annat än Dunis produkter. Vilket gör att man inte måste vara servettnörd för att uppskatta filmen.