Duni – My recipe for success

Duni kom till oss och ville förnya deras sätt att kommunicera med video. Från att tidigare varit väldigt direkta och pang på rödbetan ville de göra en casefilm om deras Towel Napkin, en ny sorts handduk som de utvecklat. Vi valde att göra ett film om David Mill, ägaren av Höganäs Saluhall. Istället för att få honom att prata om enbart handduken fick vi honom att berätta det som han är passionerad om – mat, atmosfär och det närproducerade. Istället för att visa handduken i varje scen så lät vi den ha en en begränsad roll i filmen och låta känslan av saluhallen förhöja handdukens värde. Utöver filmen tog vi stillbilder som används av Duni i samband med filmen.    

Duni kom till oss och ville förnya deras sätt att kommunicera med video. Från att tidigare varit väldigt direkta och pang på rödbetan ville de göra en casefilm om deras Towel Napkin, en ny sorts handduk som de utvecklat.

Vi valde att göra ett film om David Mill, ägaren av Höganäs Saluhall. Istället för att få honom att prata om enbart handduken fick vi honom att berätta det som han är passionerad om – mat, atmosfär och det närproducerade. Istället för att visa handduken i varje scen så lät vi den ha en en begränsad roll i filmen och låta känslan av saluhallen förhöja handdukens värde.

Utöver filmen tog vi stillbilder som används av Duni i samband med filmen.