Grunden till ett nytt varumärke.

Uniper befann sig i en uppstartsfas där dom behövde lägga grunden till ett helt nytt varumärke. Det innebar att dom bland annat behövde hjälp med att ta fram ett eget foto- och filmmanér som identifierade dom som företag. Apelöga fick i uppdrag att göra filmporträtt på några av Unipers anställda. Vi valde att berätta historien på ett sätt där vi kopplade ihop den anställdes jobb och fritid, för att ge det en ännu mer personlig touch. – I filmprocessen hade vi behov av att lyfta fram och spegla vår verksamhet på ett mer mänskligt plan. Valet föll på Apelöga efter som vi haft ett lyckat samarbete sedan tidigare och att de hade ett arbetssätt som tilltalade oss. Resultatet mynnade ut i ett flertal filmer som idag används dels inom Employee Branding och dels för att i vardagen skildra hur vi arbetar i vår verksamhet, berättar Henrik Olsson, Brand Project Manager på Uniper.   Han fortsätter: – Vi tycker framför allt att vi hittat en samarbetsform som bygger på att ha en öppen dialog, att våga test nya saker och att leverera ett bra slutresultat. Att ha en tydlig bild över vad saker och ting kommer att kosta är också en del som vi uppskattar i vårt samarbete. – Vi känner att slutresultatet som vi åstadkommit tillsammans med Apelöga har varit väldigt lyckat. Framför allt så har det hjälpt oss att stärka vårt varumärkesarbete. Idag används mycket av materialet i stora delar av vår kommunikation. I en annan del av samarbetet skildrade vi nedmonteringen på Barsebäcks kärnkraftverk, som är det första i Sverige att demonteras. Här fick vi förfrågan om att göra filmerna lite mer lättsamma men ändå innehållsrika. Se filmen nedan.     Har ni en produkt eller varumärke som snart ska lanseras? Kontakta oss så hjälper vi till.

Uniper befann sig i en uppstartsfas där dom behövde lägga grunden till ett helt nytt varumärke. Det innebar att dom bland annat behövde hjälp med att ta fram ett eget foto- och filmmanér som identifierade dom som företag.

Apelöga fick i uppdrag att göra filmporträtt på några av Unipers anställda. Vi valde att berätta historien på ett sätt där vi kopplade ihop den anställdes jobb och fritid, för att ge det en ännu mer personlig touch.

– I filmprocessen hade vi behov av att lyfta fram och spegla vår verksamhet på ett mer mänskligt plan. Valet föll på Apelöga efter som vi haft ett lyckat samarbete sedan tidigare och att de hade ett arbetssätt som tilltalade oss. Resultatet mynnade ut i ett flertal filmer som idag används dels inom Employee Branding och dels för att i vardagen skildra hur vi arbetar i vår verksamhet, berättar Henrik Olsson, Brand Project Manager på Uniper.

 

Han fortsätter:

– Vi tycker framför allt att vi hittat en samarbetsform som bygger på att ha en öppen dialog, att våga test nya saker och att leverera ett bra slutresultat. Att ha en tydlig bild över vad saker och ting kommer att kosta är också en del som vi uppskattar i vårt samarbete.

Tungan rätt i mun.

– Vi känner att slutresultatet som vi åstadkommit tillsammans med Apelöga har varit väldigt lyckat. Framför allt så har det hjälpt oss att stärka vårt varumärkesarbete. Idag används mycket av materialet i stora delar av vår kommunikation.

I en annan del av samarbetet skildrade vi nedmonteringen på Barsebäcks kärnkraftverk, som är det första i Sverige att demonteras. Här fick vi förfrågan om att göra filmerna lite mer lättsamma men ändå innehållsrika. Se filmen nedan.

 

 

Har ni en produkt eller varumärke som snart ska lanseras? Kontakta oss så hjälper vi till.

Leave a Reply