Hur når vi våra användare?

Min Doktor och det avknoppade bolaget Docly erbjuder både digitala och fysiska vårdtjänster i Europa. För att nå ut till nya användare såg de värdet av att kommunicera med bra bilder. – Vi såg ett behov av att visa upp hur typiska patienter ser ut, det vill säga vanliga människor som söker vård genom mobilen, och kontaktade därför Apelöga. Resultatet blev en bildbank med en mängd bilder i olika miljöer och situationer, berättar Håkan Carlsson på Docly. När du använder den digitala vårdtjänsten svarar du skriftligt på frågor om dina symptom och i vissa fall skickar in bilder som du tar med mobilen. Behandlaren kan använda sig av chatt, telefon eller video för att kommunicera med patienten. För att nå ut till användaren behövdes bilder till både hemsida och app. Fotograferna på Apelöga har därför under ett år jobbat med att bygga upp företagens bildbank med människor i olika åldrar och etnicitet för att komma verkligheten så nära som möjligt. Apelöga har jobbat med modeller som är helt vanliga människor (inte cat-walk-modeller) för att nå en så autentisk känsla som möjligt. Håkan Carlsson, som är visuell designer på Docly, fick svara på några frågor om hur samarbetet har fungerat. Hur jobbade ni med bilder innan Apelöga anlitades? – Fram till för ett år sedan jobbade vi nästan bara med illustrationer. I och med ett omtag om hela den grafiska profilen så gick vi över till bilder på riktiga människor och så småningom Apelögas bilder som gjorde att vi förankrade vårt varumärke lite mer i verkligheten.         Hur har de nya bilderna använts? – Bilderna har främst använts på Min Doktors hemsida, i appen, annonsmaterial och nyhetsbrevsutskick.       Är det något i arbetsprocessen med Apelöga som utmärkt sig? – Smidigheten i efterbehandlingen och leveranser av bilder har fungerat extra bra, väldigt smidigt skött. Sen har ju självklart bilderna varit i toppklass också. När vi har varit ute på location har det också känts som Apelögas fotografer har varit våra kollegor. Vilka fördelar kan du se att Min Doktor har fått med de nya bilderna? – Vi har kunnat visa vår tjänst på ett mer verklighetstroget sätt, med ”vanliga” människor och en stor spridning i etnicitet. Apelöga hittade fantastiska modeller till oss.         Skulle du rekommendera andra att anlita Apelöga? – Självklart! Tusen gånger om. Bilderna blev fantastiska och processen har varit smidig hela vägen.         Har du ett liknande bildbehov som Apelöga kan hjälpa dig med? Läs mer om Apelögas fast-pris-per-bild-modell, eller kontakta Apelögas projektledare Therese så hjälper hon dig vidare.

Min Doktor och det avknoppade bolaget Docly erbjuder både digitala och fysiska vårdtjänster i Europa. För att nå ut till nya användare såg de värdet av att kommunicera med bra bilder.
– Vi såg ett behov av att visa upp hur typiska patienter ser ut, det vill säga vanliga människor som söker vård genom mobilen, och kontaktade därför Apelöga. Resultatet blev en bildbank med en mängd bilder i olika miljöer och situationer, berättar Håkan Carlsson på Docly.

När du använder den digitala vårdtjänsten svarar du skriftligt på frågor om dina symptom och i vissa fall skickar in bilder som du tar med mobilen. Behandlaren kan använda sig av chatt, telefon eller video för att kommunicera med patienten. För att nå ut till användaren behövdes bilder till både hemsida och app.

Fotograferna på Apelöga har därför under ett år jobbat med att bygga upp företagens bildbank med människor i olika åldrar och etnicitet för att komma verkligheten så nära som möjligt. Apelöga har jobbat med modeller som är helt vanliga människor (inte cat-walk-modeller) för att nå en så autentisk känsla som möjligt. Håkan Carlsson, som är visuell designer på Docly, fick svara på några frågor om hur samarbetet har fungerat.

Hur jobbade ni med bilder innan Apelöga anlitades?

– Fram till för ett år sedan jobbade vi nästan bara med illustrationer. I och med ett omtag om hela den grafiska profilen så gick vi över till bilder på riktiga människor och så småningom Apelögas bilder som gjorde att vi förankrade vårt varumärke lite mer i verkligheten.

 

 

 

 

Hur har de nya bilderna använts?

– Bilderna har främst använts på Min Doktors hemsida, i appen, annonsmaterial och nyhetsbrevsutskick.

 

 

 

Är det något i arbetsprocessen med Apelöga som utmärkt sig?

– Smidigheten i efterbehandlingen och leveranser av bilder har fungerat extra bra, väldigt smidigt skött. Sen har ju självklart bilderna varit i toppklass också. När vi har varit ute på location har det också känts som Apelögas fotografer har varit våra kollegor.

Vilka fördelar kan du se att Min Doktor har fått med de nya bilderna?

– Vi har kunnat visa vår tjänst på ett mer verklighetstroget sätt, med ”vanliga” människor och en stor spridning i etnicitet. Apelöga hittade fantastiska modeller till oss.

 

 

 

 

Skulle du rekommendera andra att anlita Apelöga?

– Självklart! Tusen gånger om. Bilderna blev fantastiska och processen har varit smidig hela vägen.

 

 

 

 

Har du ett liknande bildbehov som Apelöga kan hjälpa dig med? Läs mer om Apelögas fast-pris-per-bild-modell, eller kontakta Apelögas projektledare Therese så hjälper hon dig vidare.

Leave a Reply