Bildens funktion på LinkedIn

På LinkedIn används bilder som blädderstopp. Och inget fel i det. En bra bild, som tar sig igenom bruset av information får användare och potentiella kunder att läsa den text som bilden länkar till. 

Som fotograf vill man givetvis inte att ens bilder ska reduceras till att enbart få någon att sluta skrolla. Sett ur ett LinkedIn-perspektiv är det däremot väldigt värdefullt, eftersom den där pausen i skrollandet ofta är nyckeln till att ett visst innehåll når sin målgrupp och faktiskt blir läst. I bästa fall får bilderna mer utrymme i de länkade inläggen. 

Så här använder våra kunder några av de bilder vi tagit åt dem. 

Foto Apelöga för Invest In Skåne
Foto Apelöga för EON
Foto av Apelöga för Skåneleden
Foto av Apelöga för MTM, Myndigheten för tillgängliga medier
Foto av Apelöga för Malmö Stad
Foto av Apelöga för Ambiotics
Foto av Apelöga för Uniper
Foto Apelöga för IKEA

Små bilder kan göra stor skillnad. Vi hjälper gärna dig att bryta igenom bruset. Hör av dig till oss, så tar vi ett snack om hur vi kan hjälpa till.

Föregående
Föregående

Tack för lektionen GDPR

Nästa
Nästa

Är fotografer hantverkare eller konstnärer?